A budai fonódó villamoshálózat cikksorozatunk előző posztjának az updatejében említettünk egy szimulációt, mely azt modellezi, hogy a forgalom, hogy alakulna, ha nem a rakparton, hanem a Frankel Leó úton keresztezné a kötutat a 17-es villamos a Batthyány tér felé. Mivel elég látványos az animáció gondoltuk megér egy külön posztot is. Enjoy!
A modellezés célja az volt, hogy választ kapjunk arra a kérdésre, vajon a körúti Combinók menetrendjébe beilleszthető-e a Frankel Leo utcában vezetett 17-19-es villamos? A modellezés alapja a - Combinók vonatkozásában - 2009. november 12.-én csúcsidőben mért követési időköz, míg a közúti forgalom a Margit-híd lezárása előtti állapotnak megfelelő.
A feltételezés szimulációval is igazolható. A vizsgálat a 4-6 villamosokra hangolt, vagyis ezek megállás nélkül át tudnak haladni a csomóponton, ha az utascsere nem nyúlik valamilyen oknál fogva túl hosszúra. Ezt azonban különböző előnyben részesítési megoldásokkal (zöldidő nyújtás bejelentkezés esetén, ajtózárás érzékelés, stb.…) lehet orvosolni.
Hangsúlyozott lényege a megoldásnak az, hogy a 4-6 villamosok közé, ha befér a Moszkva tér felöl érkező 61-es balos, akkor befér a Frankel Leó utca felől merőlegesen érkező villamos is. Maximum - ha együtt érkeznek - vár egy periódust (kb. 60s). Ez azonban nem okoz nagyobb időveszteséget, mint amit a Margit híd alatti nyomvonalon is esetenként a két ellentétes irány azonos felületre való terelése miatt elszenvedne.
forrás: ProUrbe Kft.
Legutolsó hozzászólások