Óbudai blog

Hírdess minket oldaladon:

Kiemelt partnerünk a Óbudakocsma

Kulturális partnerünk:
Óbudai Kulturközpont

Legutolsó hozzászólások

Hírdetés

Címkék

advent (10) ajánló (33) álomsziget (6) amfiteátrum (6) aquincum (21) aquincumi múzeum (14) árpád híd (24) árvíz (6) baleset (7) batthyány tér (8) bécsi út (27) békásmegyer (30) bicikli (15) bkv (29) bogdáni út (5) bor (5) buda (5) budai fonódó (7) budapest (42) bús balázs (48) cm (6) critical mass (8) csillaghegy (16) csobánka tér (17) demszky (7) demszky gábor (7) duna (10) északi összekötő (6) esztergom (5) étterem (34) eu (6) faluház (10) fesztivál (11) filatorigát (8) film (9) flórián tér (27) foci eb (5) fórum (6) fotó (10) fotók (6) főváros (17) fővárosi közgyűlés (5) fő tér (54) gastro (10) gasztro (12) gázgyár (11) gépház (9) goldberger (5) graffiti (7) hajógyári sziget (14) hellókarácsony (6) hév (26) jégpálya (7) kaszásdűlő (17) képek (5) kerékpár (19) kézilabda (5) kiállítás (5) kiscelli múzeum (10) kiscelli utca (11) kolosy tér (6) koncert (9) korcsolya (6) körforgalom (7) környezetvédelem (6) közlekedés (24) kultúra (8) lajos utca (10) lakótelep (5) m0 (19) margit híd (27) margit kórház (7) márton nap (25) máv (5) meghívó (9) megyeri híd (10) moszkva tér (5) mozi (6) múzeum (6) nánási út (6) nol (5) óbuda (113) óbudai nyár (21) óbudai társaskör (14) óbuda napja (5) obuda szobrai (5) önkormányzat (18) pacsirtamező utca (5) pályázat (7) panel (12) parkolás (12) parkoló (5) pünkösdfürdő (6) quimby (7) rakpart (5) róma (5) római (10) római part (15) san marco utca (6) sport (9) symbol (6) szentendre (10) szentendrei út (28) szentlélek tér (12) szépvölgyi út (6) sziget (22) sziget2008 (8) sziget fesztivál (5) szilveszter (8) színház (5) szőlő utca (7) tarlós istván (6) tímár utca (6) történelem (6) ünnep (5) véletlen utca (6) videó (15) villamos (13) vörösvári út (14) zichy kastély (13)

Óbuda több mint város!

Az Óbudai Blog egy szubjektív oldal, az irók kezét nem köti semmi és senki.

Nem ígérjük, hogy pártatlanok leszünk, de azt se, hogy pártosak. Ha valami érdekeset látunk, hallunk vagy gondolunk, akkor azt leírjuk.


Szerkesztőség emalcíme:
obudaiblog@gmail.com


Szeretettel várjuk olvasói leveleiteket, fényképeket Óbuda ünnep- és hétköznapjairól. Oldalunk folyamatosan társszerzőket keres! Érdekel közvetlen környezeted, kerületed? Óbuda számít rád, alkossunk közösen!
hit counters

Facebook rajongók

Óbudai blog on Facebook

Óbudai napi ebéd

Nincs megjeleníthető elem

GReader megosztások

Nincs megjeleníthető elem

Hírdetés

RSS


Szimuláció a 17-es villamosról

2009.11.20. 09:30 | muaddib | 2 komment

Címkék: villamos batthyány tér szimuláció frankel leó 17es villamos budai fonódó

A budai fonódó villamoshálózat cikksorozatunk előző posztjának az updatejében említettünk egy szimulációt, mely azt modellezi, hogy a forgalom, hogy alakulna, ha nem a rakparton, hanem a Frankel Leó úton keresztezné a kötutat a 17-es villamos a Batthyány tér felé. Mivel elég látványos az animáció gondoltuk megér egy külön posztot is. Enjoy!

 

A modellezés célja az volt, hogy választ kapjunk arra a kérdésre, vajon a körúti Combinók menetrendjébe beilleszthető-e a Frankel Leo utcában vezetett 17-19-es villamos? A modellezés alapja a - Combinók vonatkozásában - 2009. november 12.-én csúcsidőben mért követési időköz, míg a közúti forgalom a Margit-híd lezárása előtti állapotnak megfelelő.

A feltételezés szimulációval is igazolható. A vizsgálat a 4-6 villamosokra hangolt, vagyis ezek megállás nélkül át tudnak haladni a csomóponton, ha az utascsere nem nyúlik valamilyen oknál fogva túl hosszúra. Ezt azonban különböző előnyben részesítési megoldásokkal (zöldidő nyújtás bejelentkezés esetén, ajtózárás érzékelés, stb.…)  lehet orvosolni.

Hangsúlyozott lényege a megoldásnak az, hogy a 4-6 villamosok közé, ha befér a Moszkva tér felöl érkező 61-es balos, akkor befér a Frankel Leó utca felől merőlegesen érkező villamos is. Maximum - ha együtt érkeznek - vár egy periódust (kb. 60s). Ez azonban nem okoz nagyobb időveszteséget, mint amit a Margit híd alatti nyomvonalon is esetenként a két ellentétes irány azonos felületre való terelése miatt elszenvedne.

forrás: ProUrbe Kft.

Blogunk ezzel a hírdetéssel a Bloggerúnió tagjaként a civil szervezeteket támogatja.

A bejegyzés trackback címe:

https://obudai.blog.hu/api/trackback/id/tr701533884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kétkedő · http://egypar.blog.hu/ 2010.12.04. 10:30:28

Hány villamos és autó gyorsul 1,5 mp alatt bő 50-re? Vagyis ez a gyorsított felvétel megfelel a valóságnak?
Amúgy ha a körúti villamos valóban körúti lenne (6 os végig menne Budán Móriczra) akkor nem is kéne idáig jönnie, így ezzel is lehetne tehermentesíteni ezt az új kereszteződést. És talán a gyalog aluljáró átépítésével a 17es villamost is le lehetne vinni a föld alá.

SLACÓ 2010.12.05. 01:52:10

@Kétkedő: Érdekes amit írsz; hogy a 17-est a gyalogos aluljáró átépítésével le lehetne vinni a föld alá... Nehezen tudom elképzelni a gyakorlatban, a szimuláció által bemutatott Bem tér felől érkező és távozó villamos forgalmat a Frankel Leó úton keresztül. (Messze nem vagyok forgalom technikai szakember). Brutális átépítésekkel járna, lehet, hogy nem is érne ennyit az egész. Az idő határokat sem lehetne tartani, - legalább is jelenleg - elég egy-egy rosszul leparkolt autó, vagy araszoló kukáskocsi. A Török utca villamos forgalmának reaktiválását viszont el tudom képzelni.
Az utóbbi időben nem hallottam a "fonódó project"-ről, vajon hogy áll most az ügy?
süti beállítások módosítása