A Fővárosi Önkormányzat Városüzemeltetési Bizottsága április 22-én elfogadta a BKV 2009. évi paraméterkönyvét, melyben ezúttal számos VEKE-javaslat is szerepel.
Zöld utat kapott a – VEKE által régóta szorgalmazott 111-es busz – mellyel a zöldmáli térségből közvetlenül juthatnak el az utasok a nagykörúti villamoshoz és a 2-es metróhoz is. Az új útvonalaknak köszönhetően a Batthyány tértől a Kapy utca–Törökvész út kereszteződéséig a 11-es vonalán járna, onnan pedig a 29-est követve jutna le a Kolosy térre. A mindkét vonallal összehangolt menetrend szerint tervezett 111-es busz munkanapokon reggel és délután 12 percenként indulna a végállomásokról, ám egyelőre csak csúcsidőben közlekedik majd.
A 29-es Hűvösvölgytől indulva jut el a Kolosy térre, ahonnan Óbuda felé meghosszabbodva jár majd, és az új végállomása a Szentlélek térhez kerül, ahol az 1-es villamoshoz is kapcsolódik. Ezzel egy jelentős, ma közvetlen járattal ellátatlan, haránt irányú hálózati kapcsolat jön létre Buda északi részén. A Széher úti hurokba ezután a 256-os helyébe lépő 129-es jár fel, így ebből a kerületrészből, Kuruclesről is elfogadható közlekedési kapcsolat jön létre a Moszkva térre, mely az ott élők évtizedes igénye. S bár elvész a 256-os járat által eddig biztosított Moszkva tér–Hűvösvölgyi kapcsolat, az új útvonalak orvosolják ezt a hiányt.
Az új paraméterkönyv megoldási javaslata biztosítja a 29-es autóbusz Pusztaszeri úti, Szemlő-hegy, Csatárka út, Kapy utcai szakaszáról a közvetlen óbudai, és a közvetett észak-pesti kapcsolatot a Szentlélek téri meghosszabbítás által. Az új 129-es autóbusz pedig megteremti a Széher út térségéből hiányolt, számos panasz forrásául szolgáló közvetlen Moszkva téri kapcsolatot. A 29-es és 129-es autóbuszok csúcsidőben egyaránt 12, napközben 15, esténként 20 percenként közlekednek.
A változások mindegyike augusztus 22-én lép életbe. Index Fórumon találhatóak a járatokra lebontott változások.
Forrás: Helyi Téma
Legutolsó hozzászólások