A magyar függővasút legrégebbi terveit a német Adolf Bleichert nevéhez köthető, első európai drótkötélpálya megszületése után hatvan évvel, az 1930-as években dolgozták ki, de a terv nem valósult meg. Az akkori Budai Krónika tudósítása szerint addigra már legalább nyolcvan személyszállító függővasút létesült Európában. Az ezt követő évtizedekben többször is felmerült a magyarországi drótkötélpályás közlekedés kiépítése. A második világháború után egy egész függővasút-hálózat kialakítását tervezték a budai hegyek csúcsainak elérésére, az elsőt Óbuda és a Hármashatár-hegy között akarták létrehozni. Az évtizedekig húzódó tervezésben végül a XII. kerületi tanács határozata hozott fordulatot, melynek eredményeként 1969-ben elkezdték az építkezést Zugliget és a János-hegy között, az akkori Országos Bányagépgyártó Vállalat irányításával.
Libegő Óbudán?
2008.05.25. 16:43 |
muaddib
| Szólj hozzá!
Címkék: hármashatár hegy libegő budai krónika
· 2 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://obudai.blog.hu/api/trackback/id/tr84486807
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mais 2018.02.24. 09:29:07
Gesztenyés bonbon. - Receptek
Trackback: Lavaggio.Com.Vn 2018.01.03. 23:04:10
Does united healthcare cover chantix - xyevehl
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Legutolsó hozzászólások