Elkezdődött az Északi összekötő vasúti híd felújítása. 2008 végére tervezik az átadást. Jövő nyáron emiatt a hidat hónapokra le kell majd zárni. Ekkor ugyanis a régi hídszerkezetet elbontják, az újat pedig úszódaruk segítségével emelik a helyére - látványosnak ígérkezik tehát ez a szakasz. Ebben az időszakban egy mostanában fontolóra vett terv szerint a vonatokat átkötnék a szentendrei HÉV-vonalra, így azok a Margit-hídhoz futnának be. Ezt egy kishajó szolgáltatás egészítené ki a Duna két partja között. A pesti oldalon a Marina Part kikötője (Foka-öböl) vagy a Népsziget öble, a budai oldalon a Római partnál vagy a "Hableány" kikötőnél köthetne ki a kishajó.
A híd 1892-től épült (1896 november 3-án adták át a forgalomnak), majd a II. világháborúban, 1944 karácsonyán a visszavonuló német sereg felrobbantotta. 1953 őszén kezdődött el az újjáépítés, 1955-ben tartották a híd próbaterhelését (4 db 424-es mozdonnyal), az átadás 1955 május 21-én volt. Azóta jelentősebb felújítás nem volt a hídon, ennek következtében az egyik oldalon a gyalogos járdát életveszélyessége miatt már korábban lezárták, a vonatok számára pedig 30 km/h-ás sebességkorlátozást vezettek be. Mindezek miatt még a híd megszüntetése is felmerült (!!!), de végül a felújítás mellett döntöttek. A Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Rt. és a Hídépítő Zrt. konzorciuma végzi majd a kivitelezést, mintegy 14 milliárd forint értékben. Nem csak a híd maga, hanem a felvezető szakaszok és a vasúti sínek is megújulnak.
Az új híd megőrzi a jellegzetes szerkezetét, de a jelenleginél karcsúbb lesz. A vonatok 30 helyett 80-nal mehetnek majd rajta, így néhány perccel rövidülhet a menetidő Esztergom felé. A híd északi oldalán most egy nagyméretű villamos távvezeték is fut, ezt elrejtik majd a járdák alá. A híd déli oldalán járda, északi oldalán kerékpárút lesz.
thx to http://budapestjovoje.freeblog.hu/
A híd 1892-től épült (1896 november 3-án adták át a forgalomnak), majd a II. világháborúban, 1944 karácsonyán a visszavonuló német sereg felrobbantotta. 1953 őszén kezdődött el az újjáépítés, 1955-ben tartották a híd próbaterhelését (4 db 424-es mozdonnyal), az átadás 1955 május 21-én volt. Azóta jelentősebb felújítás nem volt a hídon, ennek következtében az egyik oldalon a gyalogos járdát életveszélyessége miatt már korábban lezárták, a vonatok számára pedig 30 km/h-ás sebességkorlátozást vezettek be. Mindezek miatt még a híd megszüntetése is felmerült (!!!), de végül a felújítás mellett döntöttek. A Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Rt. és a Hídépítő Zrt. konzorciuma végzi majd a kivitelezést, mintegy 14 milliárd forint értékben. Nem csak a híd maga, hanem a felvezető szakaszok és a vasúti sínek is megújulnak.
Az új híd megőrzi a jellegzetes szerkezetét, de a jelenleginél karcsúbb lesz. A vonatok 30 helyett 80-nal mehetnek majd rajta, így néhány perccel rövidülhet a menetidő Esztergom felé. A híd északi oldalán most egy nagyméretű villamos távvezeték is fut, ezt elrejtik majd a járdák alá. A híd déli oldalán járda, északi oldalán kerékpárút lesz.
thx to http://budapestjovoje.freeblog.hu/
Legutolsó hozzászólások