Óbudai blog

Hírdess minket oldaladon:

Kiemelt partnerünk a Óbudakocsma

Kulturális partnerünk:
Óbudai Kulturközpont

Legutolsó hozzászólások

Hírdetés

Címkék

advent (10) ajánló (36) álomsziget (6) amfiteátrum (6) aquincum (21) aquincumi múzeum (14) árpád híd (24) árvíz (6) baleset (7) batthyány tér (8) bécsi út (27) békásmegyer (30) bicikli (15) bkv (29) bogdáni út (5) buda (5) budai fonódó (7) budapest (43) bús balázs (50) cm (6) critical mass (8) csillaghegy (16) csobánka tér (17) demszky (8) demszky gábor (7) duna (10) északi összekötő (6) esztergom (5) étterem (34) eu (6) faluház (10) fesztivál (11) filatorigát (8) film (9) flórián tér (27) foci eb (5) fórum (6) fotó (10) fotók (6) főváros (18) fővárosi közgyűlés (5) fő tér (54) gastro (10) gasztro (11) gázgyár (11) gépház (9) goldberger (5) graffiti (7) hajógyári sziget (14) hellókarácsony (6) hév (26) jégpálya (7) kaszásdűlő (17) képek (5) kerékpár (19) kézilabda (5) kiállítás (5) kiscelli múzeum (10) kiscelli utca (11) kolosy tér (6) koncert (9) korcsolya (6) körforgalom (7) környezetvédelem (6) közlekedés (24) kultúra (8) lajos utca (10) lakótelep (5) m0 (19) margit híd (27) margit kórház (7) márton nap (25) máv (5) meghívó (9) megyeri híd (10) moszkva tér (5) mozi (6) múzeum (6) nánási út (6) nol (5) óbuda (117) óbudai nyár (21) óbudai társaskör (14) óbuda napja (5) obuda szobrai (5) önkormányzat (18) pacsirtamező utca (5) pályázat (7) panel (12) parkolás (12) parkoló (5) pünkösdfürdő (6) quimby (7) rakpart (5) róma (5) római (11) római part (15) san marco utca (6) sport (9) symbol (6) szentendre (10) szentendrei út (28) szentlélek tér (12) szépvölgyi út (6) sziget (22) sziget2008 (8) sziget fesztivál (5) szilveszter (8) színház (5) szőlő utca (7) tarlós istván (6) tímár utca (6) történelem (6) ünnep (5) véletlen utca (6) videó (15) villamos (13) vörösvári út (14) zichy kastély (13)

Óbuda több mint város!

Az Óbudai Blog egy szubjektív oldal, az irók kezét nem köti semmi és senki.

Nem ígérjük, hogy pártatlanok leszünk, de azt se, hogy pártosak. Ha valami érdekeset látunk, hallunk vagy gondolunk, akkor azt leírjuk.


Szerkesztőség emalcíme:
obudaiblog@gmail.com


Szeretettel várjuk olvasói leveleiteket, fényképeket Óbuda ünnep- és hétköznapjairól. Oldalunk folyamatosan társszerzőket keres! Érdekel közvetlen környezeted, kerületed? Óbuda számít rád, alkossunk közösen!
hit counters

Facebook rajongók

Óbudai blog on Facebook

Óbudai napi ebéd

Nincs megjeleníthető elem

GReader megosztások

Nincs megjeleníthető elem

Hírdetés

RSS


A BKV Zrt bemutatja: GPS a 86-os buszon

2007.07.26. 23:18 | muaddib | 7 komment

Címkék: bkv gps hév árpád fejedelm útja komjádi uszoda budapesti közlekedési szövetség bkv zrt

http://kepek.origo.hu/galleriesdisplay/upload//0705/Bkv2007518151038/img/n4.jpg

Lássuk a kérdést egy másik szempontból: kicsit hagy védjem a mérnöki mundért :) , szerintem a GPS csodálatos dolog (bár az orwelli nagy testvér vízióját sose szabad figyelmen kívül hagyni).

Régi vágya a tömegközlekedés írányítóinak, hogy az utakon lévő járműveiről pár méteres pontossággal (a rendszer bevezetése előtt: 100m) meg tudja mondani, hogy hol van éppen. Egy BKV méretű irányítási rendszerben, ha jól el van készítve hozzá az informatikai infrastruktúra - és nem 16 buszt fed le - számtalan előnnyel jár még az utasok számára is, nézzük a következő szituációkat:
  • * Baleset a Komjádi uszodánál, az Árpád fejedelem útja megreked, erről a buszoktól megkapott információ alapján a központ tájékoztatja az 'intelligens' jelzőtáblákat. Eközben mi épp a 86-os buszra várunk a kiscelli postánál meglátjuk a táblán, hogy bajság van: nyargalunk át a HÉV-hez...
  • * Az útvonaltervező jó szolgálatot tehet például baleset miatti terelés, vagy például szokatlan, nem standard útvonalakon közlekedő pótlóbuszokra beugró vezetők számára.
Illetve a szakmai példák:
  • * Gyakran túlmelegedő alkatrészt hőmérséklet értékének adatgyűjtése és beküldése.
  • * A jármű üzemanyag-fogyasztási, vagy áramfelvételi adatait monitorozni.
  • * Budapesten lesz olyan kereszteződés, amelyben érzékelők figyelik, jön-e a busz, s milyen távolságban van. Ha nem borítja fel a forgalmi rendet, kicsit kivár a zölddel, amíg a busz áthalad, vagy - ha a busz késésben van - korábban fog zöldet adni.

Forrás: [origo]

A jelenlegi rádiós jeleket feldolgozó rendszer a BKV napi 1175 forgalomban lévő járműegységéből 618 buszon  működik. Az elöregedett  jelfeldolgozó központi berendezések elöregedtek és legfeljebb 1-2 évig működtethetők. A szűkös források miatt az új rendszer átadásáig (7-8 év) igyekeznek fenntartani a használhatóságát. A fejlesztés összhangban kell, hogy maradjon a Budapesti Közlekedési Szövetség, valamint az egységes chipkártyás tarifarendszer bevezetésével.

Amíg Budapesten tesztelnek, addig Debrecenben a város egyetlen villamos-vonalán 2006 nyara óta élesben működik a GPS rendszer (optikai kábeles átjátszás). Sőt a pécsi közlekedési vállalat buszait már most realtime nyomon lehet követni WAP-on.
A most bemutatkozó GPS-rendszerhez hasonló működik több európai nagyvárosban is, például Londonban és Helsinkiben.

források:
http://www.e-government.hu/
http://www.origo.hu/techbazis/
http://www.sg.hu/
http://www.fn.hu/auto/

A bejegyzés trackback címe:

https://obudai.blog.hu/api/trackback/id/tr43126078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pazzo · http://pazzo.hu 2007.07.27. 06:13:27

Én csak azért kérdőjelezném meg ennek a létjogosultságát, mivel ennek a pénznek lehetne jobb helye. Pl. már tavaly szóbakerült a chip-kártyás rendszer a BKV-nél. Jobb lett volna arra fejleszteni.

muaddib · http://obudai.blog.hu/ 2007.07.27. 10:21:56

A chip-kártyás Elektra (www.bkv.hu/elektra/elektra_01.html) történetről az utolsó cikket én 2006. november 2-án találtam (nol.hu/cikk/422898/ ) : itt az értelmezésem szerint már kiválasztott 4 cég tendereztetése akadozik a főváros pénzügyi parái miatt. Az Elektra költségé 50-60 milliárdra becsülik, a BKV járatait GPS-sel ellátását (gondolom okostáblák nincsenek benne) viszont 8 milliárdra.

Szerintem mindkét beruházás sokat változtatna a főváros tömegközlekedésén. Több cikkben szó van a közösségi közlekedés EU-s támogatásról, gondolom Brüsszelből is lehetne pályázni a pénz egy részére.

pazzo · http://pazzo.hu 2007.07.27. 10:43:16

Én csak az ésszerüséget hiányolom.Szerintem először az utazási feltételeket kellene jobbá tenni,aztán jöhet az ilyen "flanc" is.

pazzo · http://pazzo.hu 2007.07.28. 18:25:33

Mondanom sem kell: a Margit hídnál össze van firkálva a tábla.

muaddib · http://obudai.blog.hu/ 2007.07.30. 18:51:13

Milyen lesz a jövő közlekedése?
it.news.hu/hirek/2007-07-30/milyen_lesz_jovo_kozlekedese.html

Szerző: Krasznay Endre | 2007-07-30 15:24 | IT.gazdaság | Forrás: IBM

Az információ- és kommunikációs technológia kulcsszereplő lesz a közlekedés fejlődésében.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2007.08.01. 21:32:46

Szerintem egy ekkora városban a GPS alapú forgalomirányítás nem flanc 2007ben. A forgalomirányítás kb egyenlő a nullával, jó példa a 7es buszcsoport. 10 percig semmi, aztán beesik 5 busz, aztán megint semmi. GPS alapján tudja az irányító, hogy hol a busz, meg a buszok is tudják, hogy egymáshoz képest hol vannak. Jó dolog ez.

Az okostábla más kérdés, én maximum egy információs kijelzőt tennék ki, mint az autópályákon, amire ki lehet írni ha gáz van. Ha nincs gáz akkor ott a papír, akkor jön. Ha baleset van, akkor meg ott a kijelző, ki lehet, írni, hogy baleset vagy dugó van, nem tudjuk mikor jön a busz. A ledes térkép sem tudja, hogy mikorra hárul el az akadály, maximum a busz távolságát írja ki, de azzal az átlagutas meg nem tud mit kezdeni.
süti beállítások módosítása