Óbudai blog

Hírdess minket oldaladon:

Kiemelt partnerünk a Óbudakocsma

Kulturális partnerünk:
Óbudai Kulturközpont

Legutolsó hozzászólások

Hírdetés

Címkék

advent (10) ajánló (33) álomsziget (6) amfiteátrum (6) aquincum (21) aquincumi múzeum (14) árpád híd (24) árvíz (6) baleset (7) batthyány tér (8) bécsi út (27) békásmegyer (30) bicikli (15) bkv (29) bogdáni út (5) bor (5) buda (5) budai fonódó (7) budapest (42) bús balázs (48) cm (6) critical mass (8) csillaghegy (16) csobánka tér (17) demszky (7) demszky gábor (7) duna (10) északi összekötő (6) esztergom (5) étterem (34) eu (6) faluház (10) fesztivál (11) filatorigát (8) film (9) flórián tér (27) foci eb (5) fórum (6) fotó (10) fotók (6) főváros (17) fővárosi közgyűlés (5) fő tér (54) gastro (10) gasztro (12) gázgyár (11) gépház (9) goldberger (5) graffiti (7) hajógyári sziget (14) hellókarácsony (6) hév (26) jégpálya (7) kaszásdűlő (17) képek (5) kerékpár (19) kézilabda (5) kiállítás (5) kiscelli múzeum (10) kiscelli utca (11) kolosy tér (6) koncert (9) korcsolya (6) körforgalom (7) környezetvédelem (6) közlekedés (24) kultúra (8) lajos utca (10) lakótelep (5) m0 (19) margit híd (27) margit kórház (7) márton nap (25) máv (5) meghívó (9) megyeri híd (10) moszkva tér (5) mozi (6) múzeum (6) nánási út (6) nol (5) óbuda (113) óbudai nyár (21) óbudai társaskör (14) óbuda napja (5) obuda szobrai (5) önkormányzat (18) pacsirtamező utca (5) pályázat (7) panel (12) parkolás (12) parkoló (5) pünkösdfürdő (6) quimby (7) rakpart (5) róma (5) római (10) római part (15) san marco utca (6) sport (9) symbol (6) szentendre (10) szentendrei út (28) szentlélek tér (12) szépvölgyi út (6) sziget (22) sziget2008 (8) sziget fesztivál (5) szilveszter (8) színház (5) szőlő utca (7) tarlós istván (6) tímár utca (6) történelem (6) ünnep (5) véletlen utca (6) videó (15) villamos (13) vörösvári út (14) zichy kastély (13)

Óbuda több mint város!

Az Óbudai Blog egy szubjektív oldal, az irók kezét nem köti semmi és senki.

Nem ígérjük, hogy pártatlanok leszünk, de azt se, hogy pártosak. Ha valami érdekeset látunk, hallunk vagy gondolunk, akkor azt leírjuk.


Szerkesztőség emalcíme:
obudaiblog@gmail.com


Szeretettel várjuk olvasói leveleiteket, fényképeket Óbuda ünnep- és hétköznapjairól. Oldalunk folyamatosan társszerzőket keres! Érdekel közvetlen környezeted, kerületed? Óbuda számít rád, alkossunk közösen!
hit counters

Facebook rajongók

Óbudai blog on Facebook

Óbudai napi ebéd

Nincs megjeleníthető elem

GReader megosztások

Nincs megjeleníthető elem

Hírdetés

RSS


Északi összekötő vasúti híd

2008.09.18. 23:25 | night hawk | 9 komment

Címkék: északi összekötő északi összekötő vasúti híd északi összekötő híd

Tavasz óta folyik az Északi vasúti híd felújítása, mint arról már többször írtunk. Szerkesztőségünk a helyszínen járt. A pilléreket újjá építették már, a hídszerkezet nagyrésze pedig a helyén van, jelenleg a vasúti pálya építése folyik. Sok kommentárt nem szeretnék hozzáfűzni, nézegessétek a képeket lent! Annyit azért mondjunk el, h kb. fele annyi meló van a híddal, mint a Szabadság híd felújításával és ötöd annyi idejük volt rá, és előre láthatólag nem fognak csúszni. Ennyit a fővárosi hatáskörbe tartozó bizniszekről...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://obudai.blog.hu/api/trackback/id/tr19670691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freeandris 2008.09.20. 10:19:43

Elfogult vagy! Megint ez a magyar "na most jól belerúgok" mentalitás. A szabadsághidat felújítják, anyagában nem cserélik ki. Az összekötőnél előre legyártották a hídelemeket, odaúsztatták, majd kicserélték. Így persze, hogy gyorsabb, de nem is műemlék, mint a Szh! Ráadásul a vasuti híd olyan mint egy lego, mobil elemekből áll össze, a Szh bonyolultabb szerkezet, ott ez a megoldás nem alkalmazható.

1116001 2008.09.20. 22:53:26

Igaza freeandrisnak!! A kettő híd két különböző dolog!!
Kár ebbe politikai felhangot keverni!
Nem kéne belepofázni olyan dologba, amihez nyilvánvalóan tök hülyék a tisztelt szerkesztőurak!!

night hawk · http://mandiner.blog.hu 2008.09.21. 09:54:51

1. én tényleg nem vok szakértő, viszont ezt idáig senki sehonnan nem tudhatta. szóval nem tudom miért nyilvánvaló?

2. a post bár az én nevem alatt jelent meg, de egyik legjobb barátom információit és képeit használtam fel. ő történetesen végzős építőmérnök a bme-n. szóval kurvára szakértő. ráadásul "hivatalból" járt kint a hídon tekintve, h infrastruktúrás.

3.nem tudom, h mi nem érthető azon, h a "híddal fele annyi meló volt". ez azt jelenti, h igen a két híd különböző. de ennek ellenére arányaiban nagyságrendekkel hatékonyabban folynak rajta felújítási munkálatok.

4.vicces, h leírjátok látatlanba, h a post szerzője nem szakértő, majd rögtön kezditek osztani az észt a témában, gondolom ti mint szakértők...

stallion 2008.09.21. 12:13:28

Egyetértek a bejegyzéssel. Mivel szakember nem vagyok hídszerkezet témában, ezért nem tudok különbséget tenni a két híd között ilyen tekintetben, de azt tudom, hogy mit jelent az, hogy fővárosi közgyűlés... Mert itt többekközött erről van szó (nem tudom a T.szerkesztő mire gondolt pontosan). Ez egy önálló MÁV projekt volt, a társaság saját szakmai stábja, döntési szervei vezényelték le, ami miatt tudott ez ilyen gyors lenni, szemben a fővárosban ülő, semmittevésük mellett, a szakmához legkevésbé értő jogászok hadának döntései lassítják le, szólnak bele (de minek?) a mérnökök munkájába.

1116001 2008.09.21. 14:52:06

Kedves Nnight hawk!
Olvasd el figyelmesen freeandris hozzászólását mégegyszer, remélem megérted amit írt! Tehát hogy nem lehet összehasonlítni a kettő hidat!! De a képekből és a munkafolyamatokból egy jobb logikával rendelkező embernek ez feltűnhetne.
Ha az összesfolyamatot figyelembe vesszük kijön az ráfordított idő, amit a szabhídra is költenek.
(szerkezet legyártása+elszállítás+elbontás+felrakás+decemberig még rengeteg mindent építenek csak a vonatokat engedik közlekedtetni)

Krixkrax 2008.09.21. 23:27:05

Ez most arról akar szólni, hogy a MÁV egy tök jó cég, szemben a Fővárosi Önkormányzattal?!?

Bruhahahahahahahaha :)))))))))))))

Geri 2008.09.22. 23:11:54

A Szabadság híd egész pályaszerkezetét kicserélik, meg a főtartókat újraszegecselik, ami önmagában nem kis munka+ festés stb...Igaz, hogy az északi vasúti összekötő hidat előregyártva szállították oda, de azt is valahol hegeszteni kellett, nem beszélve, hogy az 1890-ben épített pilléreket ki kellett"belezni", mivel azokba csak kőzúzalék lett beszórva, ami az idők során szétmállott, így betonnal kellett kiönteni az összeset.Emellett a hídfők melletti felszerkezetet is fel kellett darabolni, mert a kivonultatott daru a talajviszonyok miatt nem volt képes felemelni a szerkezetet.A Hídépítő Rt-s építővezetője mondta a 1/2:1/5-ös munkamennyiség :idő arányt, aki jártas volt a szabadság híd építési folyamatában is. (nem azért,h magát fényezze,v a szabadság híd munkálatait degradálja,hanem h valami képet adjon az építkezés volumenjéről.)

night hawk · http://mandiner.blog.hu 2008.09.23. 08:39:33

Kedves 1116001!

Akkor, most vedd elő azt a híres jobb logikádat, és kezd el olvasni, mit mondott a szakértő, amit úgyis hiányoltatok. Remélem fog menni az értelmezés...

Azt még mindig nem értem, h alapvetően az derült ki, h az infok szakértőktől vannak, Ti pedig nem vtok azok. Akkor miért osztod még mindig az észt az olyan témában amiben "nyilvánvalóan tük hülye vagy"? És ha szted a két hidat nem lehet összehasonlítani akkor ezt a mondatodat, h kell értelmezni: "Ha az összfolyamatot figyelembevesszük kijön az ráfordított idő, amit a szabhídra is költenek?"

vaandor 2008.10.06. 22:34:02

Azt viszont nagyion remélem, hogy ennek a kerékpárútja NEM lesz hullámos, mint a Megyeri hídé!
A déli oldali rámpa, az lehet, mert az a járda akadálymentesítése. De akkor az északit nehogy már "elbarmolják", ha ott a déli a kerekesszékeknek!
süti beállítások módosítása