Óbudai blog

Hírdess minket oldaladon:

Kiemelt partnerünk a Óbudakocsma

Kulturális partnerünk:
Óbudai Kulturközpont

Legutolsó hozzászólások

Hírdetés

Címkék

advent (10) ajánló (33) álomsziget (6) amfiteátrum (6) aquincum (21) aquincumi múzeum (14) árpád híd (24) árvíz (6) baleset (7) batthyány tér (8) bécsi út (27) békásmegyer (30) bicikli (15) bkv (29) bogdáni út (5) bor (5) buda (5) budai fonódó (7) budapest (42) bús balázs (48) cm (6) critical mass (8) csillaghegy (16) csobánka tér (17) demszky (7) demszky gábor (7) duna (10) északi összekötő (6) esztergom (5) étterem (34) eu (6) faluház (10) fesztivál (11) filatorigát (8) film (9) flórián tér (27) foci eb (5) fórum (6) fotó (10) fotók (6) főváros (17) fővárosi közgyűlés (5) fő tér (54) gastro (10) gasztro (12) gázgyár (11) gépház (9) goldberger (5) graffiti (7) hajógyári sziget (14) hellókarácsony (6) hév (26) jégpálya (7) kaszásdűlő (17) képek (5) kerékpár (19) kézilabda (5) kiállítás (5) kiscelli múzeum (10) kiscelli utca (11) kolosy tér (6) koncert (9) korcsolya (6) körforgalom (7) környezetvédelem (6) közlekedés (24) kultúra (8) lajos utca (10) lakótelep (5) m0 (19) margit híd (27) margit kórház (7) márton nap (25) máv (5) meghívó (9) megyeri híd (10) moszkva tér (5) mozi (6) múzeum (6) nánási út (6) nol (5) óbuda (113) óbudai nyár (21) óbudai társaskör (14) óbuda napja (5) obuda szobrai (5) önkormányzat (18) pacsirtamező utca (5) pályázat (7) panel (12) parkolás (12) parkoló (5) pünkösdfürdő (6) quimby (7) rakpart (5) róma (5) római (10) római part (15) san marco utca (6) sport (9) symbol (6) szentendre (10) szentendrei út (28) szentlélek tér (12) szépvölgyi út (6) sziget (22) sziget2008 (8) sziget fesztivál (5) szilveszter (8) színház (5) szőlő utca (7) tarlós istván (6) tímár utca (6) történelem (6) ünnep (5) véletlen utca (6) videó (15) villamos (13) vörösvári út (14) zichy kastély (13)

Óbuda több mint város!

Az Óbudai Blog egy szubjektív oldal, az irók kezét nem köti semmi és senki.

Nem ígérjük, hogy pártatlanok leszünk, de azt se, hogy pártosak. Ha valami érdekeset látunk, hallunk vagy gondolunk, akkor azt leírjuk.


Szerkesztőség emalcíme:
obudaiblog@gmail.com


Szeretettel várjuk olvasói leveleiteket, fényképeket Óbuda ünnep- és hétköznapjairól. Oldalunk folyamatosan társszerzőket keres! Érdekel közvetlen környezeted, kerületed? Óbuda számít rád, alkossunk közösen!
hit counters

Facebook rajongók

Óbudai blog on Facebook

Óbudai napi ebéd

Nincs megjeleníthető elem

GReader megosztások

Nincs megjeleníthető elem

Hírdetés

RSS


A Budára fonódó villamoshálózat tervei

2008.07.29. 10:01 | muaddib | 2 komment

Címkék: hév villamos margit híd dunapart batthyány tér 86 os fehérvári út moricz zsigmond körtér vilányi út margit körút mozskva tér török utca frankel leó 17 es budai fonódó

Közelmúltbeli hír, hogy építkeznek a Móricz Zsigmond körtéren: elkezdték a 61-es villamos vágányainak meghosszabbítását a Fehérvári út irányába. A tér őszre tervezett rendezésénél a sínek ismét összeérnek, a Fehérvári útról a Villányi út felé is tovább lehet majd haladni. Bár rövidtávon csak üzemi menetek használják majd, a kapcsolat visszaépítése része a tér rendezésének és egyfajta előfutára a budai fonódó hálózat kialakításának. A koncepció lényege, hogy a mai, viszonylag elszigetelt vonalak helyett Buda egybefüggő(bb) villamoshálózatot kapjon, lehetőleg átszállásmentes kapcsolatokkal. A projekt az elkövetkező években több felvonásban valósul meg; reméljük, egy évtizeden belül teljesen meg tudnak valósulni a tervek. A fejlesztés első üteme nagy vonalakban az alábbiakból áll:

Batthyány tér - Margit híd összekötés

A projekt megvalósulása egy sokéves álom beteljesülését jelentené, létrejönne az észak-déli villamostengely, a ma nagyon elszigetelt 17-es vonal részévé válna a budai hálózatnak. A duna-parti vonal ezen szakasza 1970-ben a HÉV föld alatti szakaszának építése kapcsán szűnt meg, újjáépítése esetén villamos váltaná ki a 86-os autóbusz déli szakaszát, illetve tehermentesítené az óbudai járatokat is. A mai 17-es viszonylatot azonban nem csak a Duna-parton lehet továbbvezetni, hanem a Margit körúton át a Moszkva térre is. Ezáltal átszállásmentesen lehetne utazni Óbudáról a Vízivárosba, a Moszkva tér felé, és Dél-Budára is. A viszonylatok nyelvére lefordítva a 19-es és a 41-es viszonylatok egészen Óbudáig közlekedhetnek a jövőben.

Kattins ide a nagyobb felbontású változatért
A vágányrajzot készítette: Fejes Balázs

Török utcai átkötés

A figyelmes szemlélő ma is láthat vágányokat a Török utcában, ezek egykoron a 17-es vonalát kapcsolaták össze Buda többi részével; mára azonban az észak felé vezető vágányt megszűntették (kitérőket, kereszteket kiépítették), dél felé vezető társát is csak nagyon ritkán használják. Mint ahogy az az előző bekezdésben is szerepel, a tervek között van egy Óbuda - Moszkva tér kapcsolat létrehozása is, melyhez szükséges a Török utcai közlekedés újraindítása, illetve a Margit körút / Török utca / Frankel Leo utca háromszögben a megfelelő kapcsolatok kiépítése is. A fejlesztés megvalósulása után a 61-es vonala egészen Óbudáig hosszabbodna meg.

A Moszkva tér „rendbetétele”

A következő években a Moszkva téren is változások várhatóak, visszaépülnek olyan kapcsolatok, melyeknek hálózati jelentősségük van, lehetővé teszik átmenő viszonylatok közlekedését, illetve az üzemi meneteket is jelentősen egyszerűsítik. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Moszkva tér "külseje" lényegében megváltozna, mivel az nem közlekedési téma.

Kattins ide a nagyobb felbontású változatért
A vágányrajzot készítette: Fejes Balázs

További elképzelések között szerepel egy új vonal megépítése a Műegyetem rakparton a Budafoki útig, illetve a 47-es villamos Városház téri végállomásának átépítése is.

Forrás: http://varoskoz.blog.hu/

Blogunk ezzel a hírdetéssel a Bloggerúnió tagjaként a civil szervezeteket támogatja.

A bejegyzés trackback címe:

https://obudai.blog.hu/api/trackback/id/tr50590609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tudósító 2008.07.30. 08:49:00

Én Kelenföldön dolgozom, örülnék, ha eljuthatnék legalább a Móriczig átszállás nélkül.

vaandor 2008.10.06. 22:22:51

Szerintem ésszerűbb lenne a Török utcát végleg "átadni" az autóknak, mert különben a villamossíneken torlódnak majd. Cserébe viszont a Frankel a villamosé lenne - Margit híd előtt és után is!
Tehát a megszüntetendő aluljáró helyére érkezne mindkét vágány északról, ahol egyrészt elkanyarodnának a Moszkva felé, másrészt egyenesen átkelnének a Bem tér felé. A "17-19-es" villamost elég lenne a téren levinni a rakpartra, még hely is több van rá.

Nem utolsó sorban a kialakítható vonalak megállói közelebb lennének egymáshoz.
süti beállítások módosítása