Óbudai blog

Hírdess minket oldaladon:

Kiemelt partnerünk a Óbudakocsma

Kulturális partnerünk:
Óbudai Kulturközpont

Legutolsó hozzászólások

Hírdetés

Címkék

advent (10) ajánló (33) álomsziget (6) amfiteátrum (6) aquincum (21) aquincumi múzeum (14) árpád híd (24) árvíz (6) baleset (7) batthyány tér (8) bécsi út (27) békásmegyer (30) bicikli (15) bkv (29) bogdáni út (5) bor (5) buda (5) budai fonódó (7) budapest (42) bús balázs (48) cm (6) critical mass (8) csillaghegy (16) csobánka tér (17) demszky (7) demszky gábor (7) duna (10) északi összekötő (6) esztergom (5) étterem (34) eu (6) faluház (10) fesztivál (11) filatorigát (8) film (9) flórián tér (27) foci eb (5) fórum (6) fotó (10) fotók (6) főváros (17) fővárosi közgyűlés (5) fő tér (54) gastro (10) gasztro (12) gázgyár (11) gépház (9) goldberger (5) graffiti (7) hajógyári sziget (14) hellókarácsony (6) hév (26) jégpálya (7) kaszásdűlő (17) képek (5) kerékpár (19) kézilabda (5) kiállítás (5) kiscelli múzeum (10) kiscelli utca (11) kolosy tér (6) koncert (9) korcsolya (6) körforgalom (7) környezetvédelem (6) közlekedés (24) kultúra (8) lajos utca (10) lakótelep (5) m0 (19) margit híd (27) margit kórház (7) márton nap (25) máv (5) meghívó (9) megyeri híd (10) moszkva tér (5) mozi (6) múzeum (6) nánási út (6) nol (5) óbuda (113) óbudai nyár (21) óbudai társaskör (14) óbuda napja (5) obuda szobrai (5) önkormányzat (18) pacsirtamező utca (5) pályázat (7) panel (12) parkolás (12) parkoló (5) pünkösdfürdő (6) quimby (7) rakpart (5) róma (5) római (10) római part (15) san marco utca (6) sport (9) symbol (6) szentendre (10) szentendrei út (28) szentlélek tér (12) szépvölgyi út (6) sziget (22) sziget2008 (8) sziget fesztivál (5) szilveszter (8) színház (5) szőlő utca (7) tarlós istván (6) tímár utca (6) történelem (6) ünnep (5) véletlen utca (6) videó (15) villamos (13) vörösvári út (14) zichy kastély (13)

Óbuda több mint város!

Az Óbudai Blog egy szubjektív oldal, az irók kezét nem köti semmi és senki.

Nem ígérjük, hogy pártatlanok leszünk, de azt se, hogy pártosak. Ha valami érdekeset látunk, hallunk vagy gondolunk, akkor azt leírjuk.


Szerkesztőség emalcíme:
obudaiblog@gmail.com


Szeretettel várjuk olvasói leveleiteket, fényképeket Óbuda ünnep- és hétköznapjairól. Oldalunk folyamatosan társszerzőket keres! Érdekel közvetlen környezeted, kerületed? Óbuda számít rád, alkossunk közösen!
hit counters

Facebook rajongók

Óbudai blog on Facebook

Óbudai napi ebéd

Nincs megjeleníthető elem

GReader megosztások

Nincs megjeleníthető elem

Hírdetés

RSS


Milliárdos fejlesztés a budai villamoshálózaton

2009.04.17. 15:40 | muaddib | 4 komment

Címkék: budapest bkv villamos moszkva tér vörösvári út 17es török utca frankel leó út vidra utca

A KIKSz Zrt. és a BKV Zrt. a mai napon írja alá azt a támogatási szerződést, amely biztosítja, hogy európai uniós társfinanszírozással valósuljon meg az a több milliárdos fejlesztés, amely naponta 100-110 ezer ember utazását teheti majd kényelmesebbé a fővárosban. A "budai fonódó villamosközlekedés megteremtése" - elnevezésű projekt célja egy egységes, menetrendileg teljesen összehangolt, észak-déli irányban átszállás nélkül használható budai villamoshálózat kialakítása. A fejlesztés első, több mint 6,5 milliárd forintos költségvetésű üteme az Óbuda és Belső-Buda közötti villamos-összeköttetés fejlesztését célozza. Az EU által nyújtott támogatás 4,6 milliárd forint, a központi költségvetés több mint 800 millió forintot, a BKV pedig 17%-os, 1,1 milliárd forintos önrészt finanszíroz a teljes összegből. A beadott pályázatot az NFÜ - Bíráló Bizottsága 2008. október 10-én jóváhagyta, a kormány pedig 2009. március 4-én döntött a projekt támogatásáról. A kivitelezés várhatóan 2010. végére valósul meg.
(http://bkvfigyelo.blog.hu/)

A fejlesztés Budapest összes budai kerületét érinti. A projekt olyan infrastruktúra-fejlesztéseket tartalmaz, melyek segítségével a budai villamos hálózaton lehetővé válik egy fonódó - elágazó rendszerű villamosközlekedés kialakítása, mely az eddigiekhez képest lényegesen több utazási reláció kiszolgálását teszi lehetővé, az átszállások számának csökkentésével.

Az első ütem részeként a 17-es villamos vonalát a Moszkva tér irányába a Török utcán, a Vörösvári út felé pedig a Frankel Leó úton keresztül bekötik a 4-es és a 6-os villamos vonalába, így teremtve átszállás nélküli villamos kapcsolatot Óbudáról a Moszkva térig, ill. a Móricz Zsigmond körtérig. Ennek megvalósításához a Moszkva téren szükség lesz a Krisztina körúti és a Margit körúti vonalak összekötésére is. A Frankel Leó, ill. a Vidra utcában két új megállóhely-pár létesül. A beruházásnak ez a része naponta 8 ezer utas közlekedését teszi kényelmesebbé.

A 17-es villamos vonalát nemcsak a Margit körút irányába hosszabbítják meg. A Vidra utcától a Germanus Gyula parkon keresztül, a Margit híd alatt átvezetve, a Bem rakparton a Batthyány térig kiépítendő vágányt összekötik a 19-es villamos pályájával is, mellyel egy régóta tervezett közlekedésfejlesztési elképzelés valósul meg. Az első ütemnek ez a része naponta 11 ezer utas számára teremt kényelmesebb közlekedési feltételeket a belvárosban.

Fentiek mellett a projekt részeként a 17-es villamos jelenlegi vonalát a Vörösvári úti végállomásig alkalmassá teszik Tátra típusú villamosok közlekedésére is, a jelenlegi peron nélküli megállóhelyekhez pedig biztonságos peronok létesülnek.

A pályaösszekötések hatására átrendeződik Buda villamosközlekedése is, a 17-es villamos vonalán három viszonylat fog közlekedni, Vörösvári út - Moszkva tér - Móricz Zsigmond körtér, valamint Vörösvári út - Batthyány tér - Kamaraerdő és Vörösvári út - Batthyány tér - Etele tér vonalvezetéssel. Az átszervezés hatására jelentős forgalomátrendeződés várható az autóbusz- és villamoshálózat között.

A 2010 végére befejeződő első ütem folytatásaként tervezik a villamos vonal megépítését a Műegyetem rakparton, a Szent Gellért tértől egészen a Budafoki útig (az Infopark érintésével).

A projekt I. üteme tehát az alábbi elemekből épül fel:

  • A Frankel Leó úti és a Margit körúti vonal összekötése északi irányban a Frankel Leó úton, déli irányban a Török utcában,

  • Tátra szerelvények közlekedési feltételeinek megteremtése és peronok létesítése a 17-es villamos vonalán,

  • A Margit körúti és a Krisztina körúti vonal közvetlen kapcsolatának megépítése a Moszkva téren,

  • A Germanus Gyula park és a Batthyány tér között a villamos pálya kiépítése.

 

Blogunk ezzel a hírdetéssel a Bloggerúnió tagjaként a civil szervezeteket támogatja.

A bejegyzés trackback címe:

https://obudai.blog.hu/api/trackback/id/tr61071022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tudósító 2009.04.18. 09:44:57

Azt azért megnézem micsoda forgalmi dugó lesz a Margi thíd alatt, ha az amúgy is keskeny utat, még a sínek is tovább szűkítik.
Teljesen feleslegesnek tartom a hév fölött a villamos elvezetését, amikor a Moszkva tér felé simán el lehet majd jutni a Móriczra. A Gellértre meg úgy ahogy eddig lehetett, amíg el nem kezdték a sínfelújítást.

night hawk · http://mandiner.blog.hu 2009.04.19. 01:10:16

aha. szoktál te tömegközlekedéssel utazni? végre vmi értelmes fejlesztés. az autósok meg kit érdekelnek? a belváros nem arra van, h autóval furikázz benne...

Tudósító 2009.04.22. 14:28:45

@night hawk: Szoktam, sőt csak azzal szoktam. És csak arra szoktam járni, Óbudáról Kelenföldre. Naponta 2x. Nekem nem kell bemutatnod azt a vonalat. Ha nem ismerném, nem szólnék hozzá. És a rakpart még nem a belváros... Jó lenne, ha az autót valahol le is lehetne tenni. Stb... De ha lesz villamos, nekem csak jó. Mások fel is fordulhatnak (így van?)

night hawk · http://mandiner.blog.hu 2009.05.04. 14:45:59

nem mondom, h mások felfordulhatnak, de itt az ideje, h megértsék az autósok, h a belvárost nem arra találták ki, h ott ők kedvükre furikázhassanak. szóval egy cseppet sem érdekel az, h az autósoknak ez után milyen nehéz lesz. majd nem mennek be a belvárosba autóval.

és szted miért jó az, h ha vki a gellért tértől északra fekvő dunához közeli területekről el akar jutni a margit híd budai hídfőhöz, akkor a batthyányn át kell szállnia ahelyett, h a villamos elérné a többi zártpályás közlekedési lehetőséget?
süti beállítások módosítása