Óbudai blog

Hírdess minket oldaladon:

Kiemelt partnerünk a Óbudakocsma

Kulturális partnerünk:
Óbudai Kulturközpont

Legutolsó hozzászólások

Hírdetés

Címkék

advent (10) ajánló (33) álomsziget (6) amfiteátrum (6) aquincum (21) aquincumi múzeum (14) árpád híd (24) árvíz (6) baleset (7) batthyány tér (8) bécsi út (27) békásmegyer (30) bicikli (15) bkv (29) bogdáni út (5) bor (5) buda (5) budai fonódó (7) budapest (42) bús balázs (48) cm (6) critical mass (8) csillaghegy (16) csobánka tér (17) demszky (7) demszky gábor (7) duna (10) északi összekötő (6) esztergom (5) étterem (34) eu (6) faluház (10) fesztivál (11) filatorigát (8) film (9) flórián tér (27) foci eb (5) fórum (6) fotó (10) fotók (6) főváros (17) fővárosi közgyűlés (5) fő tér (54) gastro (10) gasztro (12) gázgyár (11) gépház (9) goldberger (5) graffiti (7) hajógyári sziget (14) hellókarácsony (6) hév (26) jégpálya (7) kaszásdűlő (17) képek (5) kerékpár (19) kézilabda (5) kiállítás (5) kiscelli múzeum (10) kiscelli utca (11) kolosy tér (6) koncert (9) korcsolya (6) körforgalom (7) környezetvédelem (6) közlekedés (24) kultúra (8) lajos utca (10) lakótelep (5) m0 (19) margit híd (27) margit kórház (7) márton nap (25) máv (5) meghívó (9) megyeri híd (10) moszkva tér (5) mozi (6) múzeum (6) nánási út (6) nol (5) óbuda (113) óbudai nyár (21) óbudai társaskör (14) óbuda napja (5) obuda szobrai (5) önkormányzat (18) pacsirtamező utca (5) pályázat (7) panel (12) parkolás (12) parkoló (5) pünkösdfürdő (6) quimby (7) rakpart (5) róma (5) római (10) római part (15) san marco utca (6) sport (9) symbol (6) szentendre (10) szentendrei út (28) szentlélek tér (12) szépvölgyi út (6) sziget (22) sziget2008 (8) sziget fesztivál (5) szilveszter (8) színház (5) szőlő utca (7) tarlós istván (6) tímár utca (6) történelem (6) ünnep (5) véletlen utca (6) videó (15) villamos (13) vörösvári út (14) zichy kastély (13)

Óbuda több mint város!

Az Óbudai Blog egy szubjektív oldal, az irók kezét nem köti semmi és senki.

Nem ígérjük, hogy pártatlanok leszünk, de azt se, hogy pártosak. Ha valami érdekeset látunk, hallunk vagy gondolunk, akkor azt leírjuk.


Szerkesztőség emalcíme:
obudaiblog@gmail.com


Szeretettel várjuk olvasói leveleiteket, fényképeket Óbuda ünnep- és hétköznapjairól. Oldalunk folyamatosan társszerzőket keres! Érdekel közvetlen környezeted, kerületed? Óbuda számít rád, alkossunk közösen!
hit counters

Facebook rajongók

Óbudai blog on Facebook

Óbudai napi ebéd

Nincs megjeleníthető elem

GReader megosztások

Nincs megjeleníthető elem

Hírdetés

RSS


1971-es városfejlesztési elképzelések

2009.03.06. 23:03 | muaddib | Szólj hozzá!

Címkék: budapest 1971 duna hév békásmegyer lakótelep csillaghegy óbuda szentendrei út árpád híd kerület gyorsvasút flórián áruház

"Városrészek Budapesten a néhány százezer lakosú, általában több kerületből áll, többé-kevésbé önálló életet élő területei. Ebben a meghatározásban kifejezésre jut a tervezők álláspontja, hogy a mai kerületek általában nem tekinthetők önálló városrészeknek. Elképzelhetetlen, hogy a budapesti városszerkezet szükséges decentralizálása 22 kerületre szétosztva reálisan megvalósítható legyen."

http://retronom.hu/files/images/Budapest%20Ifj%C3%BAs%C3%A1gi%20park%20KISZ%20VIII.kongresszusa%201971.jpgforrás: http://budapestjovoje.freeblog.hu/
Érdekes gondolat ez a ma várostervezői számára is. Talán túlságosan is eluralkodott a 22 kiskirályság + 1 központi királyság eszméje fővárosunkban.

A városrészközpontok szerepe kiegészítő, tehermentesítő jellegű, és adminisztratív, kulturális-szórakoztató, és kereskedelmi funkciókat tartalmaz. Elengedhetetlen, hogy ezeknek jó közlekedési kapcsolatai (gyorsvasút!) legyenek a városmaghoz.

A budai oldal északi részének lakosságszáma a 60-as évek végén még csak 90 ezres, ez azonban robbásszerűen megnövekedett a terület nagyfokú beépítésével. A csillaghegyi, békásmegyeri és óbudai lakótelepek együtt már több mint 200 ezresre növelték a lakosságot a III. kerületben. Központnak az Árpád-híd budai hídfőjét jelölték ki: ide került a ma is nagy forgalmú csomópont, a Flórián áruház. A terület kiépítésekor célnak jelölték meg a római kor maradványainak bemutatását, ez azonban a kivitelezés idejére botrányos nemtörődömségbe csapott át. A romok alapjainak felrobbantása komoly tiltakozást váltott ki szakmai körökben és a közvélemény köreiben is. A fő közlekedési tengely a már római korban is létezett nyomvonalon, a Szentendrei úton fut végig, vele párhuzamosan a szentendrei HÉV adja a tömegközlekedés legnagyobb kapacitását. A 71-es fejlesztési terv szerint...

"a Duna és a budai hegyek közé érkező országos főútvonalak, kirándulóutak és a hídfő körül kialakult (...) kisvárosból néhány értékes műemléket is tartalmazó "rezervátumot" kell megőrizni, és ahol a 3-4 m mélységből előbukkanó római és középkori romokat kell felhasználni ahhoz, hogy ez a most legfiatalabbnak tűnő, lakótelep-jellegű (...) városrész kvalitásai kifejezésre jussanak."

Blogunk ezzel a hírdetéssel a Bloggerúnió tagjaként a civil szervezeteket támogatja.

A bejegyzés trackback címe:

https://obudai.blog.hu/api/trackback/id/tr8986444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása