Kiszorítanák a kamionokat a fővárosból januártól.P ersze Óbudán továbbra is düböröghetnek, mert az elkerülő gyűrűből északon hiányzik egy darab. Budapest új teherforgalmi stratégiája ellen demonstrációt terveznek a harmadik kerületiek. A stratégiát készítő cég vezetője azt mondja: még nem végleges az elképzelésük.
Elviselhetetlen zaj- és környezeti terhelés - röviden ezzel járna az óbudaiaknak, ha a jelenlegi formájában elfogadnák a főváros teherforgalmi stratégiájának újabb elemét. A koncepció szerint ugyanis míg Budapest január elsejétől teljesen kamionmentes lenne, addig Észak-Budán - miután az M0-ás elkerülő út még nincs kész - továbbra is átmennének a máshonnan kitiltott járművek. Így a forgalom a már amúgy is telített Szentendrei és Bécsi úton növekedne meg - mondta mr1 Kossuth Rádiónak Óbuda polgármestere. Bús Balázs hozzátette: a civilek tüntetést szerveznek, ha a főváros nem változtat az elképzeléseken.
Hallgassa meg!Bús Balázs:
- Abban az esetben, hogyha ezen a stratégián nem változtatnak, akkor a civil szervezetek nagyon keményen fognak fellépni, az önkormányzat pedig partner lesz ebben.
Bús Balázs úgy látja, a főváros 18 évig nem végzett érdemi forgalomfejlesztést a III. kerületben, így a kamionok nem is tudnának máshol közlekedni. Nincs kész az M0-ás, a Megyeri-hídnak pedig nincs összeköttetése. Szükség lenne a főváros által rég megígért, de a fejlesztési koncepcióból időközben kikerült Aquincumi-híd megépítésére is. Míg ez utóbbi 70 milliárd, addig a 10-és 11-es főút összekötése csak 20 milliárdos tétel - teszi hozzá a polgármester.
- Azt gondolom, hogy ezek megvalósíthatók, a fővárosnak kéne a forrásokat hozzá biztosítani. Csak azt látom, hogy a megaprojektjei a fővárosnak elvisznek minden forrást, és ezért azokat a közlekedés-fejlesztéseket, amik valóban enyhítenének a felszíni tömegközlekedésen, azokat nem tudja a főváros megvalósítani.
Még nincs végleges koncepció a kamionstop bevezetésére - ezt mondja Gyarmati Zoltán, a stratégián a főváros megbízásából dolgozó Parking Kft. vezetője. Két megoldáson gondolkodnak, vagy az M3-son és a Róbert Károly körúton vagy Óbudán megy majd a tranzitforgalom. Hatástanulmányokat kértek, ettől függ, hogyan döntenek.
Gyarmati Zoltán:
- Most vizsgáljuk ezeket, egyáltalán azt, hogy jogilag lehetséges-e, hogy oda tereljük az útvonalat, hiszen vannak olyan zajhatárértékek, amiket nem lehet átlépni, vannak olyan jogszabályi előírások, amelyeknek meg kell felelni egy útvonalnak, hogy ekkora forgalmat terelni lehessen. Egy-két héten belül fogok tudni információval szolgálni.
A stratégiáról még lesz egyeztetés a kerületekkel. A Fővárosi Közgyűlés legkésőbb novemberben dönthet.
(MR1-Kossuth Rádió)
Legutolsó hozzászólások