Hétfőn reggel technikai okok miatt csak „egy egységgel” tudtak közlekedni a Desiro-vonatok az Esztergom-Budapest vonalon, emiatt sokan nem fértek fel a szerelvényekre; megvárták a következő vonatot, majd – feltehetőleg – magyarázkodhattak a munkahelyükön, hogy miért is nem értek be időben dolgozni. A MÁV-Start elnézést kér, és megmagyarázza a helyzetet.
Nem elég, hogy beköszöntött a kegyetlen hőség hétfő reggelre, az Esztergom-Budapest vonalon vonattal közlekedőknek még egy másik problémával is meg kellett küzdeniük: egy részük egészen egyszerűen nem tudott felszállni az érkező vonatra. Az MNO azt az információt kapta, hogy 23-án, hétfőn, a – csúcsidőnek számító – reggeli időpontban korábban legalább 11 kocsival közlekedett az úgynevezett Desiro típusú vonat. Ezzel szemben lapunkat úgy tájékoztatta az egyik utas, hogy 6 óra 53 perckor Pilisvörösváron sok várakozó egyszerűen nem fért fel a vonatra – ő maga sem. Ennek oka az volt, hogy a korábban viszonylagos kényelmet biztosító kocsiszám csökkent le ebben az időpontban (vagyis reggel 6.40–7.40 közötti időpontban) öt kocsira. Az utasok egy része felháborodottan vette tudomásul a kellemetlen zsúfoltságot, és mivel nem tudtak beérni időben a munkahelyeikre – mint informátorunknak is –, magyarázkodnia kellett a munkahelyén. Ismert, korábban szükség volt a vasúti, illetve a HÉV-közlekedés összehangolására, hiszen június 21-től lezárták az Északi összekötő vasúti hidat annak felújítása miatt. forrás: mno.hu Képekért köszönet **BPO-700** -nek.
Nem volt elég „egység”
A MÁV-Start mindezért a kellemetlenségért elnézést kér az utasoktól – jelezte az MNO megkeresésére Balogh-Fazekas Anita. A szóvivő elmondta, hogy a menetrendben meghirdetett járatok közül négy esetében technikai problémák léptek fel (az Esztergomból 4 óra 13 perckor, 4 óra 55 perckor, 6 óra 5 perckor, valamint 6 óra 37 perckor induló vonatoknál), emiatt csak „egy egységgel tudtak közlekedni a szerelvények”. Amint helyreállítják a műszaki hibákat, a „vonatok ismét dupla egységgel közlekednek” – tette hozzá Balogh-Fazekas Anita.
Ezzel kapcsolatban a szóvivő emlékeztetett, jelenleg a már említett vasútvonal szerelvényei „Óbuda vasútállomás után áttérnek a HÉV-vonalra, és a Margit híd budai hídfőig közlekednek”. Ez pedig – folytatta Balogh-Fazekas Anita –, „az új közlekedési struktúra új technikai feladatok megoldását is igényelte”. Válaszlevelében azt írja: „jelenleg a korábbi 3 egységes szerelvények helyett 2 egységgel közlekedhetnek a Desiro-vonatok, mert az előzetes menetrend összeállításakor figyelembe kellett venni a megváltozott közlekedési rendet és útvonalat, a HÉV-pálya technológiai és kapacitáskorlátait”.
Legutolsó hozzászólások