Rövidesen elkészül az ország leghosszabb hídja, a Megyeri híd. Az M0-s körgyűrű fejlesztés minden szakasza élénkítette az adott környék ingatlanpiacát, vajon milyen hatással lesz az új híd Békásmegyerre és Káposztásmegyerre. Sokan a belvárosi forgalom csökkenésére számítanak, mások szerint ellehetetlenülhet Óbuda és Újpest közlekedése. Történeti áttekintésünkben megismertetjük Önökkel a főváros hídjait is.
Összeért a 300 méter pilontávolságú, ferde kábeles Megyeri híd, miután a kivitelezők beemelték az utolsó elemet is. Az 1862 méteres híd a fővárost elkerülő M0-s autóút részét képezi, de az autósoknak még várni kell. A két egyenként 100 méter magas pilonból induló kábelek 50 hídelemet tartanak, az utolsó elemet hegesztéssel rögzítették a helyére.
A Budakalász és Újpest között húzódó híd építési költsége eléri a 62 milliárd forintot. Szerkezetileg háromféle megoldást alkalmaznak a kivitelezők, a szentendrei Duna-ág felett acélhíd, az ártér felett feszített vasbeton szerkezet, a Duna fő ága felett pedig egy 591 méteres szakaszon a ferdekábeles híd épül. Az autósok majd irányonként két sávban közlekedhetnek, de leállósávot, kerékpárutat és gyalogutat is építenek.
A híd építése már régóta tervben volt, a szükségessége is vitathatatlan, a munkálatok azonban csak 2006-ban kezdődtek el. Egy amerikai komikus, Stephen Colbert kampányt folytatott, hogy az internetes szavazás körében róla nevezzék el a hidat, mások az építés körüli időhúzás miatt azt javasolták, hogy Pató Pálról nevezzék el az építményt. A névadás körüli botrányt a Földrajzinév-bizottság zárta le és végül a Megyeri híd elnevezés lett a befutó.
A híd a régió legkorszerűbb és hazánk leghosszabb hídja lesz, a felhasznált acélból és betonból több bevásárlóközpontot is meg lehetett volna építeni. Az építkezés menetét bárki megtekintheti a építés szomszédságában lévő látogatói központból. A híd jelentősége nem csak építészetileg fontos, hiszen a közlekedési szakemberek az Árpád híd és a környező utak tehermentesítésére számítanak.
Már az építkezés előtt megkezdődtek az ingatlanspekulációk, a híd elkészültét követően jelentős beruházásokra lehet számítani a folyó mindkét oldalán. Az érintett III. és IV. kerület a híd forgalomnak történő átadását követően tart a gépkocsi áradattól, ezért szigorító intézkedéseket kívánnak bevezetni a kerületek védelmében. A fővárosi hidak jelenleg is túlterheltek, amint befejeződik a Szabadság híd felújítása, máris kezdik a Margit hídon a munkálatokat.
A szakértők szerint fellendülhet a térség ingatlanpiaca, a híd átadását követően rövidesen élményfürdő és szállodakomplexum is lesz a közelben. A Dunakeszin építő vállalkozások jelenleg is kiemelkedő kereslettel szembesülnek, a javuló közlekedési viszonyok szintén az ő malmukra hajtják majd a vizet. A környező települések telektulajdonosai is a híd árfelhajtó hatására számítanak.
A pesti oldalon tisztább a kép, de a budai oldalon még mindig nem alakult ki a körgyűrű végleges útvonala. A tervezeteket hol a kerület, hol a lakosság, hol a környezetvédők vétózzák meg. Az építészeti szempontok mellett igyekeznek több alternatívát is készíteni, ami minden félnek hosszútávon megfelel. Forgalomszámlálással és hatástanulmányokkal próbálják elemezni a körgyűrű hatását a budai oldalra.
Legutolsó hozzászólások