Szép, esős, unalmas napnak indult a mai. Gondoltam benézek a suliba (Közgáz) egy-két előadásra, plusz két barátom is ma tartotta a tdk előadását a duna túl partján (Műegyetemen), amikre szintén terveztem benézni. Így reggel felszálltam -az egyenlőre teljes vonalon közlekedő- 86-os buszra és neki indultam a déli városrésznek. Minden ment rendben. Aztán az utolsó napirendi pontomnál (második haverom tdk előadása) igencsak leragattam. Csak ott eszméltem rá, hogy hova kerültem és milyen előadásokat hallgathatok. A barátom építőmérnöknek tanul és infrastruktúrás, így az ő szekciójában csupa közlekedéssel kapcsolatos előadás volt.
Az egyik srác egy új EU-s direktíváról tartott előadást. A zöld könyvről: ez olyan elveket részletez, hogy a városokban hogyan lehet a közlekedést fejleszteni, hogy az minél környezetbarátabb és hatékonyabb a város pedig élhetőbb legyen.
Az előadása után jöttek a kérdések, hogyan is állunk ezzel a "szüntessünk meg buszokat és majd villamosokat" meg blabla BKV-Demszky féle találmánnyal, melynek legújabb felvonása épp tegnap volt, amikor az index.hu-n 2008-as leépítési tervek jelentek meg.
És, hogy mik derültek ki? Szó sincs arról, hogy buszokat meg kell szüntetni. Csak arról, hogy ha új vonalakat építünk, akkor jobb a villamos, de vannak helyzetek, amikor nincs pénz, és akkor még mindig jobb a busz mintha mindenki autóba ülne. Ráadásul tudományos kutatások igazolják, hogy ha vki egyszer autóba ült, akkor nagyon nehéz visszacsábítani a tömegközlekedésre. Erre nyugat-európai városokban Euró milliókat fordítanak. (Nálunk szerencsére MÉG fajlagosan sokan használják a tömegközlekedést.)
Közben a bírálók is szóltak néha pár szót. Professzorok, egyetemi tanárok. Kb ezt ismételgették:
1: Úristen mekkora közlekedési káosz van Bp-en
2: Szemlélet váltásra van szűkség
3: Úristen mekkora közlekedési káosz van Bp-en
4: Mikor kezdik már használni a mérnökök szaktudását a döntéshozók?
5: Úristen mekkora közlekedési káosz van Bp-en
Másik haveromtól meg pár hete azt hallottam, hogy beszélgetett egy arccal, aki a CEMI-nél dolgozik és most éppen a BKV-t világítják át. Jelenleg ott tartanak, hogy egész egyszerűen nem képesek semmit sem elérni, így azon gondolkoznak, hogy kiszállnak és hagyják a fenébe az egészet. Ugyanis annak a szép nagy, központi vízfejnek nagyon nincs érdekében, hogy őket ritkítsák és ne a buszokat.
Szóval az anyádat Demszky! Ha nem vagy képes megérteni, hogy egy EU-s direktíva miről szól, akkor nyugodtan menj be az építősökhöz a Műegyetemre és ott majd tuti találsz vkit aki ért hozzá és szívesen segít.
Sok nagyon rossz állapotban lévő dolog van Budapesten, de az eltelt 17 év azt bizonyítja, hogy még mindig jobb, hogy ha nem nyúlsz hozzá, mert akkor az tuti tönkremegy egy életre...
Legutolsó hozzászólások