2006. augusztusában készítette el a Városkutatás Kft. Óbuda 2007 és 2013 közötti középtávú városfejlesztési programját.
A tervezet legérdekesebb része a Margit hídtól az Árpád-hídig húzódó sétálóövezet tervei.
A budai oldalon nem vagy alig találunk a pesten egyre több helyen kiépített gyalogosövezetet, a forgalomtól elzárt sétállutcát. A turisztikai szempontból kiváló adottságokkal rendelkező terület egyedi hangulata nem érvényesül a megközelíthetőség hiánya miatt. A fejlesztési tervben a Fő tér–Szentlélek tér környéke külön figyelmet kap. A budai promenád létrehozásával a turisztikai, az épitészeti és a fürdőkultúra megerősödését várják a szakértők a Duna menti sávban.
"Fontos a forgalom csillapítása a Bécsi úton, és az ezzel kapcsolatos parkolási krízis rendezése. De legalább ilyen fontos az egybefüggő gyalogoszóna kialakítása, a kapcsolódó párhuzamos tengelyek (Lajos utca–Árpád fejedelem útja) forgalomrendezésének a kidolgozása, a rakparti lehajtó(k) létesítése is – olvasható a tanulmányban –, valamint ipartörténeti emlékek bevonása, a kiskereskedelem és a vendéglátás erősítése. A promenád nyomvonala a Margit híd budai hídfőjétől indulna, s a Frankel Leó út–Bécsi út–Amfiteátrum–Lajos utca–Árpád hídi átjáró–Szentlélek tér–Fő tér vonala irányában futna tovább."
forrás:http://vg.hu/
A tervezet legérdekesebb része a Margit hídtól az Árpád-hídig húzódó sétálóövezet tervei.
A budai oldalon nem vagy alig találunk a pesten egyre több helyen kiépített gyalogosövezetet, a forgalomtól elzárt sétállutcát. A turisztikai szempontból kiváló adottságokkal rendelkező terület egyedi hangulata nem érvényesül a megközelíthetőség hiánya miatt. A fejlesztési tervben a Fő tér–Szentlélek tér környéke külön figyelmet kap. A budai promenád létrehozásával a turisztikai, az épitészeti és a fürdőkultúra megerősödését várják a szakértők a Duna menti sávban.
"Fontos a forgalom csillapítása a Bécsi úton, és az ezzel kapcsolatos parkolási krízis rendezése. De legalább ilyen fontos az egybefüggő gyalogoszóna kialakítása, a kapcsolódó párhuzamos tengelyek (Lajos utca–Árpád fejedelem útja) forgalomrendezésének a kidolgozása, a rakparti lehajtó(k) létesítése is – olvasható a tanulmányban –, valamint ipartörténeti emlékek bevonása, a kiskereskedelem és a vendéglátás erősítése. A promenád nyomvonala a Margit híd budai hídfőjétől indulna, s a Frankel Leó út–Bécsi út–Amfiteátrum–Lajos utca–Árpád hídi átjáró–Szentlélek tér–Fő tér vonala irányában futna tovább."
forrás:http://vg.hu/
Legutolsó hozzászólások