Óbudai blog

Hírdess minket oldaladon:

Kiemelt partnerünk a Óbudakocsma

Kulturális partnerünk:
Óbudai Kulturközpont

Legutolsó hozzászólások

Hírdetés

Címkék

advent (10) ajánló (33) álomsziget (6) amfiteátrum (6) aquincum (21) aquincumi múzeum (14) árpád híd (24) árvíz (6) baleset (7) batthyány tér (8) bécsi út (27) békásmegyer (30) bicikli (15) bkv (29) bogdáni út (5) bor (5) buda (5) budai fonódó (7) budapest (42) bús balázs (48) cm (6) critical mass (8) csillaghegy (16) csobánka tér (17) demszky (7) demszky gábor (7) duna (10) északi összekötő (6) esztergom (5) étterem (34) eu (6) faluház (10) fesztivál (11) filatorigát (8) film (9) flórián tér (27) foci eb (5) fórum (6) fotó (10) fotók (6) főváros (17) fővárosi közgyűlés (5) fő tér (54) gastro (10) gasztro (12) gázgyár (11) gépház (9) goldberger (5) graffiti (7) hajógyári sziget (14) hellókarácsony (6) hév (26) jégpálya (7) kaszásdűlő (17) képek (5) kerékpár (19) kézilabda (5) kiállítás (5) kiscelli múzeum (10) kiscelli utca (11) kolosy tér (6) koncert (9) korcsolya (6) körforgalom (7) környezetvédelem (6) közlekedés (24) kultúra (8) lajos utca (10) lakótelep (5) m0 (19) margit híd (27) margit kórház (7) márton nap (25) máv (5) meghívó (9) megyeri híd (10) moszkva tér (5) mozi (6) múzeum (6) nánási út (6) nol (5) óbuda (113) óbudai nyár (21) óbudai társaskör (14) óbuda napja (5) obuda szobrai (5) önkormányzat (18) pacsirtamező utca (5) pályázat (7) panel (12) parkolás (12) parkoló (5) pünkösdfürdő (6) quimby (7) rakpart (5) róma (5) római (10) római part (15) san marco utca (6) sport (9) symbol (6) szentendre (10) szentendrei út (28) szentlélek tér (12) szépvölgyi út (6) sziget (22) sziget2008 (8) sziget fesztivál (5) szilveszter (8) színház (5) szőlő utca (7) tarlós istván (6) tímár utca (6) történelem (6) ünnep (5) véletlen utca (6) videó (15) villamos (13) vörösvári út (14) zichy kastély (13)

Óbuda több mint város!

Az Óbudai Blog egy szubjektív oldal, az irók kezét nem köti semmi és senki.

Nem ígérjük, hogy pártatlanok leszünk, de azt se, hogy pártosak. Ha valami érdekeset látunk, hallunk vagy gondolunk, akkor azt leírjuk.


Szerkesztőség emalcíme:
obudaiblog@gmail.com


Szeretettel várjuk olvasói leveleiteket, fényképeket Óbuda ünnep- és hétköznapjairól. Oldalunk folyamatosan társszerzőket keres! Érdekel közvetlen környezeted, kerületed? Óbuda számít rád, alkossunk közösen!
hit counters

Facebook rajongók

Óbudai blog on Facebook

Óbudai napi ebéd

  • Hibás feed URL.

GReader megosztások

  • Hibás feed URL.

Hírdetés

RSS


Mit hozhat a Megyeri híd?

2008.06.18. 10:37 | night hawk | Szólj hozzá!

Címkék: m0 óbuda megyeri híd

Rövidesen elkészül az ország leghosszabb hídja, a Megyeri híd. Az M0-s körgyűrű fejlesztés minden szakasza élénkítette az adott környék ingatlanpiacát, vajon milyen hatással lesz az új híd Békásmegyerre és Káposztásmegyerre. Sokan a belvárosi forgalom csökkenésére számítanak, mások szerint ellehetetlenülhet Óbuda és Újpest közlekedése. Történeti áttekintésünkben megismertetjük Önökkel a főváros hídjait is.

Összeért a 300 méter pilontávolságú, ferde kábeles Megyeri híd, miután a kivitelezők beemelték az utolsó elemet is. Az 1862 méteres híd a fővárost elkerülő M0-s autóút részét képezi, de az autósoknak még várni kell. A két egyenként 100 méter magas pilonból induló kábelek 50 hídelemet tartanak, az utolsó elemet hegesztéssel rögzítették a helyére.

A Budakalász és Újpest között húzódó híd építési költsége eléri a 62 milliárd forintot. Szerkezetileg háromféle megoldást alkalmaznak a kivitelezők, a szentendrei Duna-ág felett acélhíd, az ártér felett feszített vasbeton szerkezet, a Duna fő ága felett pedig egy 591 méteres szakaszon a ferdekábeles híd épül. Az autósok majd irányonként két sávban közlekedhetnek, de leállósávot, kerékpárutat és gyalogutat is építenek.

A híd építése már régóta tervben volt, a szükségessége is vitathatatlan, a munkálatok azonban csak 2006-ban kezdődtek el. Egy amerikai komikus, Stephen Colbert kampányt folytatott, hogy az internetes szavazás körében róla nevezzék el a hidat, mások az építés körüli időhúzás miatt azt javasolták, hogy Pató Pálról nevezzék el az építményt. A névadás körüli botrányt a Földrajzinév-bizottság zárta le és végül a Megyeri híd elnevezés lett a befutó.

A híd a régió legkorszerűbb és hazánk leghosszabb hídja lesz, a felhasznált acélból és betonból több bevásárlóközpontot is meg lehetett volna építeni. Az építkezés menetét bárki megtekintheti a építés szomszédságában lévő látogatói központból. A híd jelentősége nem csak építészetileg fontos, hiszen a közlekedési szakemberek az Árpád híd és a környező utak tehermentesítésére számítanak.

Már az építkezés előtt megkezdődtek az ingatlanspekulációk, a híd elkészültét követően jelentős beruházásokra lehet számítani a folyó mindkét oldalán. Az érintett III. és IV. kerület a híd forgalomnak történő átadását követően tart a gépkocsi áradattól, ezért szigorító intézkedéseket kívánnak bevezetni a kerületek védelmében. A fővárosi hidak jelenleg is túlterheltek, amint befejeződik a Szabadság híd felújítása, máris kezdik a Margit hídon a munkálatokat.

A szakértők szerint fellendülhet a térség ingatlanpiaca, a híd átadását követően rövidesen élményfürdő és szállodakomplexum is lesz a közelben. A Dunakeszin építő vállalkozások jelenleg is kiemelkedő kereslettel szembesülnek, a javuló közlekedési viszonyok szintén az ő malmukra hajtják majd a vizet. A környező települések telektulajdonosai is a híd árfelhajtó hatására számítanak.

A pesti oldalon tisztább a kép, de a budai oldalon még mindig nem alakult ki a körgyűrű végleges útvonala. A tervezeteket hol a kerület, hol a lakosság, hol a környezetvédők vétózzák meg. Az építészeti szempontok mellett igyekeznek több alternatívát is készíteni, ami minden félnek hosszútávon megfelel. Forgalomszámlálással és hatástanulmányokkal próbálják elemezni a körgyűrű hatását a budai oldalra.

A bejegyzés trackback címe:

https://obudai.blog.hu/api/trackback/id/tr12526807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.