Óbudai blog

Hírdess minket oldaladon:

Kiemelt partnerünk a Óbudakocsma

Kulturális partnerünk:
Óbudai Kulturközpont

Legutolsó hozzászólások

Hírdetés

Címkék

advent (10) ajánló (33) álomsziget (6) amfiteátrum (6) aquincum (21) aquincumi múzeum (14) árpád híd (24) árvíz (6) baleset (7) batthyány tér (8) bécsi út (27) békásmegyer (30) bicikli (15) bkv (29) bogdáni út (5) bor (5) buda (5) budai fonódó (7) budapest (42) bús balázs (48) cm (6) critical mass (8) csillaghegy (16) csobánka tér (17) demszky (7) demszky gábor (7) duna (10) északi összekötő (6) esztergom (5) étterem (34) eu (6) faluház (10) fesztivál (11) filatorigát (8) film (9) flórián tér (27) foci eb (5) fórum (6) fotó (10) fotók (6) főváros (17) fővárosi közgyűlés (5) fő tér (54) gastro (10) gasztro (12) gázgyár (11) gépház (9) goldberger (5) graffiti (7) hajógyári sziget (14) hellókarácsony (6) hév (26) jégpálya (7) kaszásdűlő (17) képek (5) kerékpár (19) kézilabda (5) kiállítás (5) kiscelli múzeum (10) kiscelli utca (11) kolosy tér (6) koncert (9) korcsolya (6) körforgalom (7) környezetvédelem (6) közlekedés (24) kultúra (8) lajos utca (10) lakótelep (5) m0 (19) margit híd (27) margit kórház (7) márton nap (25) máv (5) meghívó (9) megyeri híd (10) moszkva tér (5) mozi (6) múzeum (6) nánási út (6) nol (5) óbuda (113) óbudai nyár (21) óbudai társaskör (14) óbuda napja (5) obuda szobrai (5) önkormányzat (18) pacsirtamező utca (5) pályázat (7) panel (12) parkolás (12) parkoló (5) pünkösdfürdő (6) quimby (7) rakpart (5) róma (5) római (10) római part (15) san marco utca (6) sport (9) symbol (6) szentendre (10) szentendrei út (28) szentlélek tér (12) szépvölgyi út (6) sziget (22) sziget2008 (8) sziget fesztivál (5) szilveszter (8) színház (5) szőlő utca (7) tarlós istván (6) tímár utca (6) történelem (6) ünnep (5) véletlen utca (6) videó (15) villamos (13) vörösvári út (14) zichy kastély (13)

Óbuda több mint város!

Az Óbudai Blog egy szubjektív oldal, az irók kezét nem köti semmi és senki.

Nem ígérjük, hogy pártatlanok leszünk, de azt se, hogy pártosak. Ha valami érdekeset látunk, hallunk vagy gondolunk, akkor azt leírjuk.


Szerkesztőség emalcíme:
obudaiblog@gmail.com


Szeretettel várjuk olvasói leveleiteket, fényképeket Óbuda ünnep- és hétköznapjairól. Oldalunk folyamatosan társszerzőket keres! Érdekel közvetlen környezeted, kerületed? Óbuda számít rád, alkossunk közösen!
hit counters

Facebook rajongók

Óbudai blog on Facebook

Óbudai napi ebéd

Nincs megjeleníthető elem

GReader megosztások

Nincs megjeleníthető elem

Hírdetés

RSS


Flórián téri felmérés eredménye - Studio Metropolitana

2009.12.08. 15:37 | muaddib | 5 komment

Címkék: közlekedés felmérés parkolás tömegközlekedés flórián tér zöld felület sétáló utca studio metropolitana környezetterhelés

 

A Studio Metropolitana felmérésének eredményéből készített vezetői összefoglalójából a következőket emeltük ki:

Felmérés során bebizonyosodott, hogy a térhasználók többsége, közel 80%-a közlekedésre, tömegközlekedési átszállásra, és gépkocsival történő átutazásra használja a teret, emellett a megkérdezettek közel fele a napi bevásárlást is itt intézi, ugyanakkor az intézmény látogatás és a P+R parkolók használata sem jellemző a téren, jóval 10 % alatt marad.

A legfontosabb, az összes megkérdezett érintett társadalmi csoport által támogatott fejlesztés egybecseng a tervpályázat szemléletével, hiszen alapvető fejlesztési irányként fogalmazódott meg a tér közúti közlekedési dominanciájának, és az ebből eredő környezetterhelésének csökkentése, mely a tér, részben már meglévő komplex városközponti funkcióinak bővítését tenné lehetővé.

A fent említett közös célirányok megvalósítása érdekében számos konkrét javaslat hangzott el a felmérések során az érintettek részéről.

  A közlekedésfejlesztés témakörében a legfontosabb közös irányként, a tér gépjárműforgalom alóli tehermentesítésével, a környezetterhelés csökkentésével egyidejűleg a tér tömegközlekedési szerepkörének megtartása és a gyalogos /közösségi / tömeg közlekedési csomópont szerep további fejlesztése merült fel javaslatként. Emellett a P+R parkolók és a tér parkokolási kapacitásának növelésére is jelentős igény mutatkozott. Az előbbivel kapcsolatos javaslat inkább szakmai körökben fogalmazódott meg, míg a parkolók általános kapacitás bővítését, érdekeiknek megfelelően hangsúlyosan a helyi ingatlantulajdonosok, iroda és áruház tulajdonosok és a helyi kiskereskedők támogatnák elsősorban, mely a látogatóik számára kínálna kedvezőbb körülményeket.

A kiskereskedők felismerve a kereskedelmi forgalmat generáló fejlesztések jelentőségét, sétáló utca kialakítást és kulturális rendezvények szervezésété és a zöldfelület fejlesztést is támogatnák. 

Érdekes ellenpontként a parkolók bővítésének igénye a helyi lakosság körében nem szerepelt a kiemelt fejlesztési igények között. A lakosság részéről a szakmai körökre jellemző nagyszabású szerkezeti és funkcionális javaslatai helyett inkább a meglévő értékek és adottságok minőségi és funkcionális megújítása szerepelt a legfontosabb fejlesztési irányként. A legfontosabb igényként a Flórián téri parkminőségi és funkcionális megújítása, a tömegközlekedés kapcsolatok megtartásával a megállók minőségi fejlesztése, a Flórián üzletközpont épületének megújítása, és a többi érintett csoportnál nem említett köztisztasági helyzetkép javítása szerepelt hangsúlyos irányként a kérdőívek alapján a lakosság részéről.

Az összes megkérdezett érintett csoport véleményének összesítése alapján, a tér komplex városközponti funkcióinak fejlesztése témakörébe, egybehangzóan a legnagyobb támogatottságot a rekreációs funkciók fejlesztése és a meglévő zöldfelületek funkcióinak bővítése szerzett. Emellett szintén fontos fejlesztési igényként került meghatározásra a meglévő kultúrtörténeti, építészeti emlékek jobb feltárása, a kereskedelem és vendéglátás fejlesztése, a Flórián üzletközpont megújítása és a tér közigazgatási szerepkörének erősítése. Az utóbbival kapcsolatban két domináns irány fogalmazódott meg; a Szentlélek téri igazgatási központ áthelyezése, vagy megtartása a jelenlegi helyszínen a kapcsolat erősítésével.

Blogunk ezzel a hírdetéssel a Bloggerúnió tagjaként a civil szervezeteket támogatja.

A bejegyzés trackback címe:

https://obudai.blog.hu/api/trackback/id/tr121583068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny336 2009.12.08. 16:46:16

A lakók többsége itt nyugdíjas, valószínűleg nem él az internet adta lehetőségekkel, ezért a felmérés nem tudom mennyire reprezentatív.
Valóban rengeteg autó fordul meg, de mégis mit akarnak? Elterelni másfelé?
A rakpartra Mozaik utcánál és Margit-hídnál lehet felhajtani. Tehát a Pacsirtamezőt, Vörösvárit nem lehet tehermentesíteni.
Árpád-hídra itt lehet felhajtani, amire a Margit-híd javítása miatt hihetetlen szükség van.
Sőt, ez az egyetlen híd Budapesten, ami 2x3 sávos, villamospályával ellátott átkelést biztosít a Duna felett.
Túl nagy forgalom van ide kényszerítve, hogy simán áttereljék másfelé.

A parkoló valóban nem a legnagyobb, de ennek fejlesztése hogy jön össze a "parkosítással", sétálóutcával? (Egyébként nekem is van kocsim, én is azzal közlekedem)

A több rendezvény valóban fantasztikusan jó ötlet. Hatalmas füves placc, kényelmesen tudnának bármit odaszervezni, mégsem teszik, üresen áll. Csövesek alszanak a padon, és kutyát sétáltatnak az emberek. Ez pazarlás.
(Ráadásul a zaj szennyezés sem zavarna, a hegy felé néz a lakás :D)

A Flórián úgy szar ahogy van. Nincs benne semmi, az is csenevész nyitvatartással. A piac tökéletes, de pénteken 3-4 körül már nehéz nyitott árust találni...

Johnny336 2009.12.08. 16:49:47

Ja, címben FlóriáT téri van írva.

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2009.12.08. 19:10:57

Álmodozás, valamint pályázati pénzek lenyúlása. El kellene fogadni végre, hogy vannak helyek, ahol nem lehet megcsinálni a forgalomcsökkentést. Mégis hogyan? Legyen egy sáv per irány a hídra? Amikor egy baleset már most is megbénítja egész észak-buda közlekedését?

Sétálóutca? Mégis hol? Keresztül a parkon? És minek?

A fejlesztés jó dolog, de nem az kell ide, hanem felújítás. Ott a park, mégse használja senki. Először csinálják meg azt rendesen, takarítsák ki, építsenek oda rendes közösségi tereket, egyből lesz élet ott is. Most mi van ott? Törött padok, amiket még a hetvenes években tehettek le... Így ne is csodálkozzanak azon, hogyha senki sem használja a parkot. A legutolsó érdemleges ott talán a BMX-pálya felépítése volt, talán még a '90-es évek elején. Azóta semmi.

A terv úgy ahogy van, hülyeség.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.05.23. 09:53:31

FLÓRIÁN ÜZLETKÖZPONT Nem bírták eladni, ezért megnövelik a beépíthetőségét.
www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=446513&place=
süti beállítások módosítása